شناسهٔ خبر: 14620 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران و وزش باد نسبتا شدید در شرق کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه

هوا شناسی - ابری کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش بارش‌ها در نقاط مختلف کشور طی دو روز آینده خبر داد و گفت: از روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت جنوب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره وضعیت آّب و هوا گفت: بارش‌ باران امروز جمعه ۲۹ آبان در استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس، بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور ادامه دارد که احتمال دارد گاه با رعد و برق و در مناطق سردسیر و مرتفع با بارش برف همراه باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: این بارش‌ها را امروز به صورت پراکنده‌تر در شمال غرب، سواحل شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز نیز شاهد خواهیم بود و از ساعات بعد از ظهر به تدریج از میزان بارش‌ها در این مناطق کاسته می‌شود.

وی درباره وضعیت آب و هوای کشور در روز شنبه گفت: در این روز فعالیت سامانه بارشی بیشتر در نیمه شرقی کشور خواهد بود و اواخر وقت شنبه نیز این سامانه از کشور خارج خواهد شد. از بعد از ظهر امروز و طی روز شنبه وزش باد نسبتا شدید را در نیمه شرقی کشور پیش بینی کردیم که این افزایش سرعت وزش باد، سبب مواج شدن خلیج فارس از امروز تا ظهر روز یکشنبه خواهد شد.  

گودرزی افزود: از روز دوشنبه هفته آینده سامانه بارشی بعدی از سمت جنوب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارانی شدن آسمان این مناطق خواهد شد.

وی آسمان تهران را امروز نیمه ابری پیش‌بینی کرد و گفت: در تهران در پاره‌ای از نقاط بارش‌های پراکنده و وزش باد را داریم اما روزهای شنبه و یکشنبه در تهران بارندگی نخواهیم داشت. حداکثر دمای هوای تهران نیز ۱۶ درجه سانتیگراد خواهد بود./

نظر شما